בניית בריכה בבית פרטי – לחוויה או להשקעה?

יוסי חיים - אפיקי נדלן

יוסי חיים - אפיקי נדלן

יועץ נדל"ן בכיר ומגשר מוסמך

 

אז איך מבדלת את הנכס שלכם בריכה פרטית בחצר הבית משאר הנכסים בסביבה? האמת שבריכה הופכת את הנכס למאוד נחשק בקרב רוכשים ומעלה אותו בכמה רמות מנכסים דומים שלא קיימת בהם בריכה.  

נכון שבריכה פרטית בחצר הבית היא החלום שלכם? ואנחנו לא מדברים על בריכה פשוטה שניתן לרכוש בכל חנות צעצועים, אלא על בריכה קבועה החפורה באדמה ומשתלבת בתכנון של הבית.

עם עליית הביקוש לבתים צמודי קרקע, בניית בריכה בחצר הבית הולכת ונעשית מקובלת ביישובים רבים, עירוניים ובין עירוניים.

גם בבתים דו משפחתיים צמודי קרקע בראש העין, ניתן לראות כבר לא מעט בריכות חפורות בחצרות הבתים וזה נראה כיף, זה נראה יוקרתי ומה שבטוח, זה מעלה את ערך הבית בסכום גבוה יותר מהסכום שהושקע בבריכה, מה שהופך את הבנייה להשקעה חכמה ומניבה לנכס שלכם.

אז לפני שצוללים פנימה, כדאי לדעת כמה וכמה דברים: למשל אילו בריכות קיימות, האם צריכים לקבל אישורים לפני בניה ועוד.

אילו סוגי בריכות מתאימות לבית צמוד קרקע

תהליך של בניית בית עם בריכה או הוספת בריכה לבית קיים מתחיל כמובן עם הגדרת תקציב, עם תוכנית אדריכלית, עם מדידות ואישורים. חשוב לדעת שיש יותר מסוג אחד של בריכה שיכול לבוא בחשבון. למשל:

  1. בריכות במחיר נוח ובאיכות סבירה – לדוגמא בריכות פיברגלס. תהליך הקמתן פחות ארוך ופחות מורכב ביחס לבריכות חפורות עם חיפוי ותשתית מבטון.
  2. בריכות חפורות – אלה הבריכות המקצועיות והאיכותיות ביותר. תהליך ההקמה מצריך חפירה, דיפון, הכנת תשתיות ויציקות.
  3. בריכות מתועשות – פתרון שמיוצר באופן מתועש, הקמה מהירה יחסית, תוצאות טובות המותאמת למפרט מוגדר.

לפני שאוספים הצעות מחיר, כדאי להתרשם מדוגמאות או תצלומים של בריכות בגדלים ובתצורות שונות. זה כדאי על מנת לשאוב השראה ולמצוא כיוונים אפשריים. יצא לנו לראות לא מעט בריכות שנבנו על כל גודל החצר ולא השאירו טיפת מקום לישיבה או אירוח – מה שעלול לפגוע באטרקטיביות של הנכס ובתוספת המשמעותית לשווי העתידי שלו.

שתפו בהחלטה אדריכל או ייעוץ מקצועי של החברה הבונה את הבריכה, איך להגיע למצב אופטימלי של שילוב הבריכה בשטח החצר. שימו לב שבהקמת בריכה אפשר להביא בחשבון תוספות שונות כגון קירוי, גידור היקפי ופיתוח סביבתי של החצר, עם אביזרים משלימים. 

תכנון תקציבי במסגרת הפרויקט

פערי המחיר בין בריכה מהסוג הפשוט לבין בריכה מהסוג היקר, עשויים להיות גבוהים מאוד. במיוחד במידה ואתם מעוניינים בבריכה איכותית מאוד, עם חדר מכונות, מערכת אינסטלציה מקיפה וכל היתר, יש לבצע תכנון תקציבי מקיף. כתב כמויות והעלות הכוללת צריכים להילקח בחשבון, במסגרת פרויקט הבניה כולו. 

יחד עם זאת, צריך להביא בחשבון אלמנט נוסף. בבריכות האיכותיות והמושקעות, ישנו אלמנט של הוצאות שוטפות. הביאו בחשבון לדוגמא עלויות תחזוקת הבריכה, תחזוקת חדר המכונות והמשאבות, הוצאות מים, חשמל וכלור לבריכה.

לצפייה במגוון נכסים פרטיים, הקליקו על הקישור

מאמרים אחרונים

בואו למצוא את נכס החלומות שלכם

דירות מרווחות, דירות גן או גג, פנטהאוזים או בתים צמודי קרקע. מגוון הנכסים הגדול ביותר בראש העין והסביבה מחכה רק לכם.

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת