האם שכנים משפיעים על שווי הנכס?

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

ייעוץ, גישור ושיווק נדל"ן

 

האם שכנים משפיעים על שווי הנכס? שכנים כן בוחרים!

הערכת שווי נכס היא אחד ההיבטים הקריטיים ביותר בתהליך של מכירת נכס מכל סוג. הערכת שווי נכס מתבצעת על-ידי שכלול של גורמים שונים, בתוך הנכס עצמו ובסביבתו הקרובה. אחד מהגורמים האלו, הוא ההון האנושי המתגורר סמוך לנכס. במילים אחרות – לשכנים שלכם יש השפעה משמעותית על הערכת שווי נכס. הנה כל מה שחשוב לדעת בנושא, כולל הפרטים הקטנים שנבדקים בתהליך הערכת שווי נכס וקשורים לשכנים שלכם ולסביבת המגורים.

 

איך מקשרים בין הערכת שווי נכס לבין השכנים?

כששמאי מקרקעין מבצע הערכת שווי נכס, הוא בודק את כל הפרטים הקטנים הקשורים אליו: מיקום, גודל, מפרט, הימצאות מעלית בבניין, כיווני אוויר בדירה ועוד היבטים רבים אחרים. 

בהקשר של שכנים, הערכת שווי נכס מביאה בחשבון את שיעור השוכרים בבניין ובסביבתו הקרובה ואת מצבם הכלכלי-חברתי של רוב הדיירים בבניין, בסביבתו וברחבי השכונה שבה הוא ממוקם. למעמד סוציו-אקונומי גבוה של השכנים שלכם, יש השפעה של כ-5% על הערכת שווי נכס.

 

הערכת שווי נכס יכולה גם לרדת בעקבות השכנים

אחד ההיבטים של הערכת שווי נכס הוא מפגעים סביבתיים באזור הנכס. למרבה הצער, יש שכנים שמהווים מפגע סביבתי, המוגדר בדרך כלל כמוקדי זיהום, רעש, קרינה, לכלוך וכדומה. אם אתם מתגוררים סמוך לשכנים שבאופן קבוע מקימים רעש מעל הסביר או מלכלכים את סביבתם עם פסולת, עשן ברביקיו וכדומה, הערכת שווי הנכס שלכם עלולה לרדת ב-5%-10%. מתסכל, אך זה המצב.

 

והמסקנה? אתם עדיין שואלים?

כשאתם מחפשים לרכוש נכס, חשבו לטווח הארוך. יש מקרים שבהם אי אפשר לדעת מי יהיו השכנים שלכם. אם אתם מתגוררים בנכס שנים רבות, השכנים השקטים והאהובים עלולים להתחלף בשכנים רועשים ולא נעימים. 

כדי לקבל הערכת שווי נכס הולמת שתסייע לכם להרוויח מהנכס אם תבחרו למכור אותו בעתיד, מומלץ להשקיע במגורים באזור שבו המעמד הכלכלי-חברתי של השכנים גבוה יחסית והם בעלי הדירות עצמם ולא השוכרים שלהן, מה שמעיד על כך היה להם את ההון הדרוש לרכישת דירה.

 

אפיקי נדל”ן ראש העין – דירה בראש שקט

עומדים להשקיע את כל החסכונות שלכם בעסקת נדל”ן? אתם חייבים לבצע בדיקות דקדקניות אודות הנכס אתם מעוניינים לקנות ולא רק את טיב השכנים. כאשר אתם מגיעים לתיווך בוטיק אפיקי נדל”ן אתם יכולים להיות בטוחים שלא יחסר לכם בדל של מידע אודות הנכס וסביבתו. אתם תדעו את העבר, את ההווה והכי חשוב את העתיד מבחינת תב”עות ותכנונים קדימה לאזור.  

אמרנו כבר רכישה בראש שקט …? דברו איתנו.

מאמרים אחרונים

בואו למצוא את נכס החלומות שלכם

דירות מרווחות, דירות גן או גג, פנטהאוזים או בתים צמודי קרקע. מגוון הנכסים הגדול ביותר בראש העין והסביבה מחכה רק לכם.

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת