ההזדמנות של שוק הנדל”ן – דווקא עכשו!

default
דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

ייעוץ, גישור ושיווק נדל"ן

 

מצב שוק הנדל”ן בראש העין ואיתור הזדמנויות

בחודשים האחרונים טיפסה הריבית במשק באופן עקבי והגיעה לרמתה הגבוהה ביותר זה 20 שנה. בעקבות עליית הריבית התייקרו המשכנתאות החדשות והחזרי המשכנתא החודשיים של הלווים.

העלייה בריבית וההתייקרות המהירה במשכנתאות הורידה את מספר העסקאות באופן הדרגתי ו”העלימה” קונים רבים מהשוק. גם המשקיעים החלו לחפש השקעות עם תשואה גבוהה יותר והזוגות הצעירים החלו לשבת על הגדר ומנסים לעכל את חוסר הודאות.

בנוסף לכך, גם הבנקים החלו להקשיח את הדרישות שלהם להלוואות נדל”ן עקב עליית הריבית. לעיתים מדובר בדרישות מוגברות להון עצמי, דרישה לריבוי ערבים, או דרישה לתנאים חמורים יותר כדי לקבל הלוואה.

כל אלו הכניסו את שוק הנדל”ן לקיפאון מסוים, הפכו אותו לשוק של קונים וגרמו להארכת זמן מדף של כל נכס המוצע למכירה.

ההזדמנות

אנחנו טוענים ששוק של קונים הוא הזדמנות בלתי חוזרת לרכישת נכס ויש לכך כמה סיבות:

בשוק הדיור של קונים, המחירים נמוכים יותר מאשר בשוק הדיור הפעיל ויותר מכך, הקונה הפוטנציאלי אינו מרגיש שנושפים לו בצוואר כל הזמן. המוכרים פתוחים יותר למו”מ ומי שצריך למכור את הנכס יהיה חייב להתגמש במחיר ויהיה קל יותר לרכוש נכסים במחירים מוזלים בהשוואה לשוק פעיל.

הבנקים מצידם, הקשיחו את הקריטריונים לקבלת משכנתאות, אבל בואו לא נשכח שמדובר במוצר מאוד רווחי לבנק ויש לו אינטרס לתת הלוואות לבעלי יכולת החזר. זה אומר שמשק בית, המורכב משני אנשים עובדים ועם דירוג אשראי חיובי נחשב על ידי הבנקים כלקוח טוב ויש לו את האפשרות להתמקח על הריביות ולקבל תנאים טובים.

הזדמנות נוספת היא פוטנציאל העלייה בשווי. אנחנו יודעים כי הנדל”ן בישראל מעולם לא איכזב והוא נחשב כהשקעה בטוחה לאורך עשרות שנים ומה שיורד תמיד עולה.  לכן, כאשר השוק הדיור מתחיל להתאושש, המחירים מתחילים לעלות וזה יכול להיות משמעותי במיוחד עבור משקיעים ארוכי טווח עם הון עצמי.

מובן כי רכישת נכס בשוק הדיור הנבלם יכולה לכלול גם סיכונים, כגון אי וודאות סביב מחירי הנכסים העתידיים או קיום בעיות מבניות ומשפטיות בנכסים בשוק כזה. פה נאמר שכל הכתוב במאמר זה זה המלצה בלבד ולא ייעוץ עסקי או נדל”ני. חשוב לבצע מחקר ולהתייעץ עם מומחים לפני קבלת החלטה.

אפיקי נדל”ן – מקצוענים בשוק הנדלן בראש העין

גם בתקופה של חוסר ודאות אנחנו פה בשבילכם, תיווך בוטיק אפיקי נדל”ן עם מעל 20 שנות ניסיון והיכרות מעמיקה עם שוק הנדל”ן.  דווקא בתקופה כזאת חשוב לעשות את הצעד של רכישת נכס בליווי של אנשי מקצוע.  אנחנו נאתר עבורכם את הנכס בטוב ביותר, במחיר הטוב ביותר, נדאג לכם להלוואה הטובה ביותר ולייצוג המשפטי הטוב ביותר. דברו איתנו ותגיעו הביתה.

מאמרים אחרונים

בואו למצוא את נכס החלומות שלכם

דירות מרווחות, דירות גן או גג, פנטהאוזים או בתים צמודי קרקע. מגוון הנכסים הגדול ביותר בראש העין והסביבה מחכה רק לכם.

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת