הישארו מוכנים לכל מצב הוסיפו ממ”ד לביתכם

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

ייעוץ, גישור ושיווק נדל"ן

תוספת ממ”ד לבית פרטי

כאשר מדובר בביטחון האישי שלכם, בטח בתקופה כמו שעוברת עלינו כיום, הימצאות ממ”ד / מרחב מוגן בבית שלכם היא חשובה מאין כמוה. הימצאות ממ”ד בבית מחזקת גם את המבנה הכללי ומאפשרת לברוח למקום מוגן, במקרה של סכנה. ביומיום, משמש הממ”ד כחדר שינה, חדר משפחה או חדר משחקים, ובעת הצורך הוא מתפקד כמקלט. בנוסף הוא מעלה את ערך הנכס בהרבה יותר משווי ההשקעה בו. אז מה רע?

בניית מ”מד מתייחסת לשימוש בחומרים עמידים בפני פגיעות, כגון בטון או פלדה. חומרים אלה מתוכננים לעמוד בפני כוחות קיצוניים, ומספקים מרחב בטוח בשעת חירום.

בתכנון המרחב המוגן של משפחתכם, עליכם להעריך את נקודות התורפה של ביתכם. התחילו בהתחשבות באזורים הפגיעים ביותר, כגון חלונות, דלתות ונקודות תורפה במבנה. חפש נקודות כניסה פוטנציאליות שעלולות להיות מנוצלות על ידי פולשים או להיפגע במהלך מלחמה. כדאי גם להעריך את חוזק הקירות, הרצפה והתקרה שבהם אתם מתכננים לבנות את הממ”ד שלכם. הערכת נקודות תורפה אלו תסייע לכם להבין את רמת ההגנה לה אתם זקוקים ותנחה אתכם בתכנון ממ”ד המטפלת בנקודות תורפה אלו.

מה לקחת בחשבון בתכנון הממ”ד?

כשמדובר בעיצוב הממ”ד שלכם, התאמה אישית היא המפתח. אתם רוצה ששטח זה יענה על הצרכים הספציפיים שלכםבזמן רגיעה ויהיה חלק בלתי נפרד מהבית וגם יספק הגנה מרבית בעת חירום

קבעו כמה מקום תוכלו להקצות לממ”ד שלכם. הוא  צריך להיות גדול מספיק כדי להכיל את המשפחה + אספקה לשעת חירום וגם לתפקד כחדר נוסף בבית. מקמו אותו במקום מרכזי בביתכם על מנת שיהיה זמין ונגיש  והימנעו למקם אותו ליד חלונות ודלתות. התקינו דלת יציבה ומחוזקת על פי התקן ושקלו להוסיף לוח מקשים או מנעול ביומטרי לנעילה. התקינו בחדר קווי תקשורת ואינטרנט על מנת להיות מחוברים לעולם ולא להשתעמם

עבודה עם בעל מקצוע בעל אישורים לבניית חדרי ביטחון

שכירת שירותיו של קבלן מקצועי היא קריטית בכל הנוגע להוספת ממ”ד לביתכם הפרטי. קבלן מקצועי יהיה בעל הידע והמומחיות לתכנן ולבנות נכון את הממ”ד על פי תקני הבטיחות הנדרשים על פי חוק.

  • בדקו שלקבלן שבחרתם יש את כל האישורים לבנות ממ”דים על פי חוק.
  • בקשו המלצות ודברו עם לקוחות קודמים שבוצעה אצלם עבודה
  • ודאו רישיון וביטוח.
  • בצעו תיאום ציפיות לגבי הצרכים והדרישות

קבלן מקצועי יוכל לספק תובנות והמלצות חשובות לפרויקט הממ”ד שלכם. הוא גם יוודא שהבנייה נעשית כראוי ובלוח הזמנים המיועד. זכרו, הבטיחות שלכם ושל המשפחה שלכם מונחת על כף המאזניים, אז אל תעגלו פינות כשמדובר בשכירת קבלן מקצועי.

 בחירת החומרים הנכונים

כאשר מדובר בבניית ממ”ד, אחד הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון הוא בחירת החומרים הנכונים. החומרים שתבחרו יקבעו את חוזקו ועמידותו של הממ”ד שלכם, ולכן חיוני לקבל החלטות מושכלות ולבנות אותו אפילו מעל התקן

בראש ובראשונה, הקפידו להשתמש בחומרים מחוזקים לקירות, לתקרה ולדלת הממ”ד. בטון הוא בחירה מצוינת מכיוון שהוא מספק חוזק והגנה מקסימליים. בנוסף, מומלץ להשתמש בחומרים עמידים בפני חומר נפץ להגברת האבטחה מפני פגיעות ישירות. היבט חשוב נוסף הוא הדלת. בחרו בדלת ליבה מוצקה עשויה פלדה או חומרים מחוזקים אחרים. בנוסף, שקלו להוסיף מנגנוני נעילה לאבטחה נוספת.

חלונות הם נקודות תורפה פוטנציאליות, לכן בחרו זכוכית רבודה או זכוכית מחוסמת העמידה בפני פגיעות. חלונות מסוג זה נוטים פחות להתנפץ בעת הפגיעה. לבסוף, אל תשכחו אוורור. התקן מערכת אוורור עם מקור חשמל עצמאי כדי להבטיח אספקה רציפה של אוויר צח במקרה חירום.

לסיכום

הוספת ממ”ד לביתכם הפרטי היא צעד מכריע בהבטחת הביטחון האישי והמוכנות לכל מצב. על ידי הבנת הבנייה במ”מ, הערכת נקודות התורפה של ביתכם, תכנון ממ”ד העונה על הצרכים הספציפיים שלכם, בחירת החומרים הנכונים ושכירת קבלן מקצועי, תוכלו ליצור מרחב בטוח המציע שקט נפשי. אל תחכו עד שיהיה מאוחר מדי – נקטו פעולה עכשיו כדי להגן על עצמכם ועל יקיריכם.

מאמרים אחרונים

בואו למצוא את נכס החלומות שלכם

דירות מרווחות, דירות גן או גג, פנטהאוזים או בתים צמודי קרקע. מגוון הנכסים הגדול ביותר בראש העין והסביבה מחכה רק לכם.

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת