לקנות או לשכור דירה?

קהילה
יוסי חיים - אפיקי נדלן

יוסי חיים - אפיקי נדלן

יועץ נדל"ן בכיר ומגשר מוסמך

 

לקנות או לשכור דירה – מה עדיף?

ההחלטה האם לקנות דירה או להתגורר בשכירות, זו אחת ההחלטות החשובות ביותר מבחינה אישית ומבחינה כלכלית. לשאלה הזאת אין תשובה פשוטה שמתאימה לכולם, אך יש קווי עזר שיכולים לחדד את השיקולים המרכזיים. אז האם לקנות או לשכור דירה? הכירו את כל השיקולים לקבלת ההחלטה הנבונה עבורכם.

דירה היא נכס וביטחון בחיים

השיקול הראשון בשאלה האם לקנות או לשכור דירה הוא המהות הכלכלית. 

דירה, שלא כמו השקעה בנכס פיננסי (מניה, ביטקויין וכדומה), היא נכס ריאלי לכל דבר. נכס ריאלי, כפי שמסבירים כלכלנים, זה נכס ממשי. זה משהו שיש לו ערך פנימי משל עצמו. ברגע שהכסף שלכם מושקע בנכס כזה, יש לכם סוג של ביטחון בחיים.

שכירות מול משכנתא

אם היה לנו את הכסף לקנות דירה בלי משכנתא, השאלה האם לקנות או לשכור דירה הייתה כמעט לא רלוונטית. 

השאלה נעשית מאוד רלוונטית, כאשר עולה הצורך לקחת משכנתא לצורך הרכישה. ופה אפשר להעמיד את העלות של המשכנתא לעומת העלות של השכירות. 

יש האומרים ששכירת דירה זה כמו לזרוק כסף לפח ולמרות שיש בזה מן האמת, צריך לזכור שמשכנתא לא מגיעה בחינם. עלות המשכנתא זו הריבית שאתם צפויים לשלם לבנק. 

עלות השכירות היא ברורה – הכסף שמשלמים לבעל הבית מדי חודש. ברגע שעלות המשכנתא זולה יותר מאשר עלות שכירת הדירה או אפילו לא יקרה בהרבה, זהו שיקול חשוב לטובת רכישה. נזכור גם שבסוף המשכנתא אתם נשארים עם נכס ביד.

שיקול הגמישות

שיקול נוסף שצריך להביא בחשבון הוא הגמישות. 

אמנם לקנות דירה מביא אתכם למצב שבו יש לכם נכס, תחושה של ביטחון ומקום משלכם, אך יחד עם זאת, אם אורח החיים שלכם דינאמי ואתם אוהבים גמישות, יש יתרון מסוים למגורים בשכירות. 

נניח שאתם קונים דירה ביבנה, כי מצאתם עבודה ביבנה (דוגמא היפותטית כמובן), אם בשנה הבאה תרצו לעבור לעבוד בכרמיאל, אתם בבעיה. לעומת זאת, אם שכרתם דירה ביבנה, די פשוט לסיים את החוזה ולעבור להתגורר בדירה שכורה בכרמיאל.

צפי מחירי הנדל”ן בישראל

השיקול האחרון שעליו נצביע הפעם הוא הצפי של מחירי הנדלן בישראל. 

למי שמעריך כי מחירי הנדלן יעלו בשנים הבאות, יש יתרון חשוב ברכישת דירה כעת. מי שמעריך כי מחירי הנדלן דווקא ירדו, יוכל לדחות את הרכישה. אבל יש פה סיכון. אם בסופו של דבר מחירי הנדלן יעלו, הרי שבעתיד יהיה קשה יותר לקנות דירה. במצב כזה, יש יתרון ברכישת דירה בעת הנוכחית לעומת שכירות.

לסיכום

כפי שאמרנו בהתחלה, אין תשובה אחת והשיקול הוא אינדיוידואלי בהתאם למצב הכלכלי הנוכחי והעתידי. בכל מקרה, אנו יודעים כי הנדל”ן הוכיח את עצמו כהשקעה הטובה ביותר לאורך שנים. גם אם יש ירידות הן מתקנות את עצמן כעבור זמן מה על כן למי שיש את היכולת הכלכלית לרכוש נכס כדאי שיעשה זאת.

>> לצפייה במאגר נכסים באזור ראש העין

>> לצפייה במאגר נכסים ומגרשים באזור המרכז

                       

מאמרים אחרונים

בואו למצוא את נכס החלומות שלכם

דירות מרווחות, דירות גן או גג, פנטהאוזים או בתים צמודי קרקע. מגוון הנכסים הגדול ביותר בראש העין והסביבה מחכה רק לכם.

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת