תשלום דמי תיווך – אז מי משלם השוכר או המשכיר?

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

ייעוץ, גישור ושיווק נדל"ן

מי משלם את דמי התיווך – השוכר או המשכיר?

שוק השכרת הדירות הוא מהמשגשגים בישראל. אנשים רבים המעוניינים בפתרון זמני למגורים מחפשים דירות להשכרה וההיצע גדול ומותאם לביקוש. על-מנת למצוא את הנכס המדויק ביותר או לחלופין את הדיירים ההולמים עבור דירה להשכרה, פונים הן השוכרים והן המשכירים לאנשי מקצוע בתחום התיווך שתמורת דמי תיווך תפקידם לבצע את ההתאמה הזו ולוודא כי כל הצדדים בעסקה יצאו שבעי רצון. מכאן עולה השאלה – מי צריך לשלם דמי תיווך: אלו שנכנסים לגור בדירה או אלו המשכירים אותה לאחרים?

דירות להשכרה בראש העין

שוק ההשכרה בשכונות החדשות של ראש העין הוא שוק מאוד דינמי. כיוון שלא מעט משקיעי נדל”ן פעילים באזור וכיוון שחלק מהדירות נרכשו למטרת השקעה יש לא מעט היצע להשכרה אך גם הביקוש הינו רב. איך שלא נסתכל על זה, מדובר במחירי שכירות שפויים במרכז הארץ לדירות חדשות ומפוארות בשכונות עם אוכלוסייה מעולה.

דמי תיווך מושפעים מחוק שכירות הוגנת

חוק שכירות הוגנת הינו חקיקה שנועדה לעגן את הזכויות והחובות של שוכרים ומשכירי דירה, כשלרוב החוק עומד לצדו של השוכר. לכן, על-פי החוק אם בעל הדירה הוא זה ששכר את שירותיו של המתווך, רק הוא משלם דמי תיווך, ללא השתתפות של השוכר בתשלום חד פעמי או בצורה דמי שכירות גבוהים שנועדו לכסות את ההוצאה.

מתי השוכר משלם דמי תיווך?

יש שני מקרים בהם השוכר משלם דמי תיווך:

  1. במקרה בו המתווך מצהיר כי הוא גובה את הסכום משני הצדדים. במקרה כזה השוכר יכול לסרב לעסקה ולחתימת החוזה ולהמשיך לחפש דירות.
  2. במקרים בהם השוכר עצמו הוא זה שפנה למתווך על-מנת שימצא לו דירה להשכרה, הוא זה שנושא בעלויות דמי תיווך.

יש תנאים מסוימים בהם ניתן לגבות דמי תיווך

עוד פן שחשוב להכיר בהיבט של דמי תיווך הוא התנאים השונים שצריכים להתקיים בהקשר שלהם. כך למשל קובע החוק כי המתווך צריך להיות גורם משמעותי בעסקה והוכיח את יעילותו. במקרים בהם השוכר והמשכיר יצרו קשר ללא סיוע המתווך, אין עילה לגביית דמי תיווך.

 

אפיקי נדל”ן – הכתובת שלכם להשכרה ורכישת דירות בראש העין

אפיקי נדלן הנו משרד בוטיק המומחה בשיווק ומכירת נכסים בראש העין. מאחורינו מאות עסקאות מוצלחות של לקוחות שהחליטו להפקיד בידינו את ההחלטה אולי החשובה ביותר בחייהם.  וממשיכים לחזור אלינו ולהמליץ. תפיסת עולמנו היא כי הלקוח במרכז ועל כן לא נתפשר על מקצועיות יחס אישי, רמת שרות גבוהה, אמינות ושקיפות מלאה. אנחנו אתכם לאורך כל התהליך מהשלב בו אתם מתלבטים ועד לקבלת המפתח.

 

מאמרים אחרונים

בואו למצוא את נכס החלומות שלכם

דירות מרווחות, דירות גן או גג, פנטהאוזים או בתים צמודי קרקע. מגוון הנכסים הגדול ביותר בראש העין והסביבה מחכה רק לכם.

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת